A.I BRANDBOT

VERBIND JE MERK EMOTIONEEL MET JE DOELGROEP 

Stel je eens voor. Een chatbot die niet alleen antwoorden geeft, maar een emotioneel geladen gesprek kan voeren. Die niet alleen vragen beantwoordt, maar raakt. Vanuit elke rol, maar specifiek vanuit jouw merkverhaal en taal.

Persoonlijk en overtuigend. Als gids, niet als tool. Als een emotioneel geladen ervaring en niet als sales-push.

Waarom is emotie dé manier om echt in verbinding te komen met je doelgroep?

A.I die voelt

Emotie is de sterkste drijfveer voor besluitsvorming

Neurowetenschapper Antonio Damasio ontdekte in zijn onderzoek dat besluitvorming grotendeels wordt gestuurd door emotie. Mensen met hersenbeschadiging in het emotiegebied konden rationeel nadenken, maar geen beslissingen nemen. Emotie is dus onmisbaar voor actie.

Ook blijkt uit marketingonderzoek dat mensen pas in actie komen als ze zichzelf herkennen in een boodschap. Generieke advertenties werken daardoor minder goed dan een persoonlijke interactie die aansluit op iemands emoties en herinneringen.

Een A.I brandbot maakt het hyperpersoonlijk door in een relevante merkcontext te vragen naar specifieke momenten, gevoelens en mensen. Hierdoor voelt het niet als een verkooptruc, maar als een emotioneel gesprek. Zo worden mensen pas echt geprikkeld om in beweging te komen.

Toepassingen

Als iemand zelf voelt waarom iets waardevol is, dan hoef je het zelf niet meer te vertellen.

Dat is de kracht van emotionele betrokkenheid.

Koester je herinneringen

Denk bijvoorbeeld aan een A.I brandbot als fotoboek inspirator. Een AI die een emotioneel geladen gesprek met je voert om je te helpen ontdekken welke herinnering echt een blijvend document verdient. Na dit gesprek wil je maar één ding: je fotoboek maken.

Reis naar een Parkinson vrije toekomst

Of voer een gesprek met een A.I brandbot in de toekomst als Parkinson kan worden genezen. Door hierover in gesprek te gaan en te delen wat dit met je doet, voel je meer dan ook de noodzaak om nu in actie te komen om deze toekomst waar te maken.

Ga in gesprek met een ijsbeer

En stel dat de A.I brandbot de rol aanneemt van een bedreigde diersoort, dan kun je voor het eerst met een ijsbeer praten die over zijn smeltende habitat vertelt. Zo voel je hoe je keuzes impact hebben op andere levende wezens, die ook gevoel hebben.

Laat je informeren en inspireren door een digitale conciërge

Een A.I brandbot doet uitstekend zijn werk als digitale conciërge. Zo voel je je helemaal in de watten gelegd zelfs als het hotel geen receptie heeft. Met een simpele QR-code op je kamer kom je in gesprek.

Krijg direct antwoord op al je vragen

Als je doelgroep kwetsbaar is en je boodschap hulpgevend, dan loont het des te meer om in conversatie te zijn met je doelgroep op een begripvolle manier. Een A.I brandbot kan niet alleen alle informatie op je website tot zich nemen, maar ook fungeren als een luisterend oor.

Laat je boek tot leven komen

Lezers kunnen met het hoofdpersonage uit jouw roman praten, of een chatbot stelt hen gerichte vragen om dieper in het non-fictieverhaal te duiken.

Een tool met gevoel

Een A.I brandbot verdient zijn naam alleen als hij goed is getraind. En dat gaat verder dan enkel data invoeren. Mensen maken keuzes op basis van emotie en A.I moet dat begrijpen.

Daarom wordt de tool persoonlijk getraind en getest door een ervaren merkbouwer die merken graag wat meer laat voelen. Een copywriter die de kracht van de juiste woorden en emotionele betrokkenheid kent, maar ook geleerd heeft hoe A.I praat en luistert.

Zo laat je A.I niet alleen ‘begrijpen’, maar ook ‘voelen’ hoe je merk spreekt en je doelgroep denkt. De bot is dus geen kant-en-klaar softwarepakket, maar een maatwerkoplossing die we samen afstemmen op je merk. Geen kille technologie, maar een verlengstuk van je merkpersoonlijkheid.

Pas dan hebben we te maken met een echte A.I brandbot.

De stappen

Kick-off gesprek

We bespreken het concept achter je A.I brandbot en andere uitgangspunten. Eventueel kan ik al een testversie laten zien.

Ontwikkeling

Trainen, testen en finetunen van jouw bot.

Implementatie & communicatie

Je krijgt een kant-en-klare A.I brandbot die je direct kunt inzetten. In overleg bepalen we wat nodig is voor de communicatie eromheen, zoals bijvoorbeeld het toevoegen van een QR code die toegang biedt.

Onderhoud & optimalisatie

Je A.I brandbot groeit met je merk mee wanneer aanpassingen of updates gewenst zijn. Dit is onderdeel van de jaarlicentie met onderhoudsservice.

Chat GPT Techniek

Een A.I brandbot is technisch gezien een op maat gemaakte Custom GPT, toegankelijk via het OpenAI platform van Chat GPT. Custom GPT’s kennen vele toepassingen. Omdat we Custom GPT’s waardevol maken voor merken, noemen we ze A.I brandbots.

De bot functioneert volledig zelfstandig binnen het eigen Chat GPT account van de gebruiker en hoeft dus niet in bestaande A.I systemen geïntegreerd te worden. Dit maakt het gebruik zeer eenvoudig. Een simpele link geeft toegang.

Maak hier kennis met

een A.I brandbot

Stel mij al je vragen over AIbrandbot.nl en laat je informeren en inspireren.

Ontdek hoe een A.I Brandbot werkt en ook jouw merk kan versterken.

A.I brandbot

“Merken mogen wel eens wat meer hun gevoel tonen”.

Ramon Stalenhoef


Ik ben Ramon Stalenhoef.

Ik ben geboren en getogen in Eindhoven, gepokt en gemazeld in Amsterdam en inmiddels gesetteld in Hoorn. Al 25 jaar help ik merken aan creatieve concepten voor groei. Iedere tijd kent zijn uitdagingen. In het verleden kwam er een moment dat je niet meer zonder online aanwezigheid kon. Vandaag de dag kun je als bedrijf eigenlijk niet meer zonder A.I. Ik ook niet. 

Creatieven zijn vaak bang dat A.I hun werk vervangt. Maar de echte kracht van A.I komt juist naar voren door menselijke creativiteit. Daarom geloof ik in een A.I tool zoals ChatGPT die je zelf kunt instrueren. Die je kunt leren dat we als mensen beslissen op basis van emotie. Zo komt het beste van twee werelden samen. Code en creatie. Mens en machine.

Waar A.I-experts zich vaak richten op de technische aspecten, breng ik emotie, merkdenken, creativiteit en de magie van taal in het spel. Ik ben een verhalenverteller, een creatieve denker met een strategische inslag en ik geloof heilig in de kracht van emotionele betrokkenheid. Dit is al gedurende mijn hele carrière het belangrijkste uitgangspunt voor rake communicatie. Zo breng ik nu ook A.I tot leven voor merken met boodschappen die er toe doen.

Merken die ik de afgelopen jaren hielp groeien: Abarth, Amstel, Antea Group, ASML, Aquafresh, CEWE fotoboeken, Compagnon, Desso, Deutsche Bank, Delta Lloyd, DLA, Femmeprex, Famous Grouse, Fortis, Holland Casino Eredivisie, Heineken, Hunkemöller, Iamsterdam, KLM, KPN, McDonald's, Mercedes, Ministerie van VWS, Mozaïek, Nelson Mandela Kinderfonds, Ohpen, Palm, Pickwick, Renault, Sikkens, SIRE, Unox, Van Gils, We Fashion, Wehkamp, Wieckse Witte, WNF en Yacht.

De maker

Maatwerk

Het ontwikkelen van een persoonlijke A.I brandbot is maatwerk. De prijs is afhankelijk van de functionaliteiten en wensen. De ene A.I is de andere niet. Maar er is al een A.I brandbot beschikbaar vanaf €998,-. Dit is een eenmalige aanschafprijs exclusief jaarlicentie met onderhoudsservice (300,-) waarbij de A.I brandbot wordt geüpdatet indien nodig. Zo blijft je bot altijd actueel en up to date.

VIDEOCALL, KOFFIE OF THEE

Stuur een berichtje voor een vrijblijvende afspraak of vraag. Kennismaken kan op elke gewenste manier.

HET LAATSTE WOORD

A.I is een krachtige ontwikkeling, maar menselijke input blijft de basis. Waar technologie rechtlijnig is en structuur geeft, brengt verbeelding verrassing en verwondering. Net als een goed getrainde A.I tool: functionerend vanuit verbindende menselijke eigenschappen en volledig afgestemd op jouw taal en doel. Kortom; een tool met gevoel. Waar kunstmatige intelligentie en mens samenkomen, ontstaat iets unieks. Dat is de kunst van A.I.